Előzetes letartóztatás II. rész...... A fellebbezés

2014.10.01 13:56

Emlékezetem szerint az azóta elfogult pécsi bíróságon egyetlen egyszer volt olyan, hogy a végzés felolvasása előtt kiküldtek volna a tárgyaló teremből, mintha gondolkodnának. Általában ahogy befejeztem a mondatot már jött is a végzés. Miután a nyomozati bírók felolvasták a végzést (?!), melyben az előzetest meghosszabbították, elvileg ott volt a következő lépés, a jogorvoslat, azaz a fellebbezés. A végzést azonban nekem postán küldték meg a büntetés-végrehajtási intézetbe, és az ebben írt szöveges indoklás alapján tudtam volna fellebbezni. Rendszeresen együtt kaptam meg az I. fokú végzést (ami ellen ugye fellebbezhettem volna) és annak II. fokú helybenhagyását, de olyan is volt előbb kaptam meg a II. fokú helybenhagyó végzést mint az I. fokút, amit aztán így már „retrográd” nem igen lehetett megfellebbezni.  

Az más dolog, hogy amúgy sem volt értelme fellebbezni.