Kommentár nélkül

2014.11.04 10:56

Minden kommentár nélkül szó szerint idézem az egyik terhelt irásbeli vallomásának egyes részleteit: 

„A nyomozók megítélésem szerint világossá tették, hogy ők az Imhof-….(egy név)…….  párost akarják „levadászni”, rájuk van „kilövési engedély”. Az egyik nyomozó többször, külön is odajött és úgy értettem azt kérte, hogy a …(egy másik név) .....ra is mindenképpen kell mondanom valamit, amit ő „személyes szívességként” fogna fel. Imhof Gábort jellemzően nem a nevén nevezték előttünk, hanem a „geci” megjelöléssel illették, és a szövegkörnyezetből kiderülően tudtam, hogy róla beszélünk.”

„Előadom azt is, hogy amíg az ügyvédemmel az egyes megbeszélések, rövid konzultációk között a nyomozókra vártunk a folyóson, kihallatszottak a parancsnoki irodában zajló beszélgetések. Ennek oka, hogy a szoba ajtóit ugyan becsukták, de van a szobának egy folyósora nyíló párnázott ajtaja, ami állandóan zárva tartott régi bejárat. Ez a szigetelés azonban nem elegendő, mivel a bent folyó emelkedett hangerejű beszélgetések kihallatszottak. Az is látható volt, hogy ez nem a kihallgatási taktika része, hogy azon keresztül bizonyos információkat meghalljunk, mivel olyan dolgokat is megbeszéltek, amelyekhez semmi közünk nem lett volna. Így szereztem tudomást arról, hogy a nyomozás rosszul áll, az Imhof elleni két gyanú szerintük meg fog bukni, ha nem találnak sürgősen valamit….”

„A vallomásomat tehát a nyomozó hatóság tagjaival megbeszélt sorrendben tettem meg. A velem közölt terv az volt, hogy előbb a számukra az aktuális nyomozati cselekményeikhez szükséges dolgokról beszéljek, majd aztán azt követően arról, amit eredetileg el szerettem volna mondani. A vallomásom során Váradi Csaba kisebb nagyobb rendszerességgel, de folyamatosan be-bejött és a vallomás adott pillanatnyi állását kinyomtatta a vizsgálóval, és elmondása szerint elvitte az ügyésznek beolvasni, egyeztetni, megfelelő-e. Egy alkalom volt, hogy amikor visszajött és olyasmit mondott, az egész túl száraz és életszerűbben kell vallani, apróbb részleteket betenni, színesíteni, amitől hihetőbb lesz….”

„Aznapi vallomásom végén Váradi Csaba behozta az általam az első bejövetelemkor magammal vitt anyagot és azt kérte dolgozzam át. Úgy értettem, hogy a probléma az, hogy az Imhof személyére nézve nem megfelelő, mivel a PWC szerződést nem ő kötötte és neki ahhoz kevés köze volt, illetve a rektor és más személyek szerepe volt benne. Én úgy értettem, hogy akkor lesz megfelelő, ha meghatározott személyeket és cégeket kihagyok, az Imhofot meg jobban beleveszem.”